Živilės Steniukynaitės-Fornari paroda NENUTRŪKSTAMAS RYŠYS

Paroda veiks 2023 10 10–12 31

Parodas kviečiame apžiūrėti II-V 10–18 val. 1 val. iki kiekvieno renginio (pietų pertrauka 13–14 val.)
 

Živilė Steniukynaitė-Fornari, šiuolaikinio vizualaus meno kūrėja, kuri labai domisi natūraliais pluoštais, inovatyviomis biologiškai besiskaidančiomis medžiagomis, amatų meistriškumu ir jo sąsajomis su šių dienų estetika. Dabartinė menininkės praktika yra orientuota į tekstilės dažymą su augalinės kilmės dažais, eksperimentavimą auginant celiuliozės pluoštus, pvž kombučos odą, įvairių audinių ir augalinių pluoštų derinimą su stiklu, medžiu, kuriant interaktyvius paveikslus ir instaliacijas. Menininkė, pasitelkdama audinius, ieško sąsajos tarp praeities ir ateities, komunikuoja tvarumo idėjas, gvildena asmenines patirtis, bei globalius šiuolaikinius socialinius iššūkius.

Spalio 10 dieną (antradienį) 18:00 valandą, Alytaus Kultūros centre vyks Živilės autorinių darbų paroda:
“Nenutrūkstantis ryšys – meno projektas, finansuojamas Alytaus miesto savivaldybės su Jaunojo menininko stipendija.

Naudodama natūraliai dažytus „upcycled“ audinius, kombucha odą, siūlus ir tekstilę, kuriuos surinkau kelionėse po Maroką ir Indoneziją, tyrinėju materialistinius ir metaforinius ryšius tarp erdvės, ribų ir atsitiktinumo. Kviečiu žiūrovą susieti meno kūrinius ir žvelgti pro juos, stebint erdvę ir vienas kitą.

Šio projekto tikslas – asmeninės gyvenimo kelionės pasidalijimas, kuri kviečia sugrįžti prie mano pačios ir kolektyvinių šaknų, bei prie protėvių amatų: siuvimo ir siuvinėjimo. Taip pat noriu parodyti, kad kiekviena fizinė kelionė, kiekvienas naujų kultūrų tyrinėjimas mane/mus praturtina ir atneša kažką naujo, praplečia pasaulėžiūrą bei laužo personalines ribas, įgalina daugiakultūrį sambūvį.

„Nenutrūkstančio ryšio“ darbų serijoje naudoju apskritimą kaip pasikartojantį simbolį, nes jis reprezentuoja gamtos ciklus, pasaulį ir ryšį. Pasitikėdama atsitiktinumu derinu ir dėlioju kiekvieną mažą medžiagos skiautelę į kompozicijas. Taip išvengiu atliekų, kas yra labai svarbi mano meninės praktikos dalis, ir pasineriu į meditacinę kūrimo būseną.“